Obchodní podmínky

Tyto podmínky upravují vztah mezi prodávajícím - společností a kupujícím.
Prodávající
Ing. Ivan Ivánek

Palkovice 152

IČ:68952902, DIČ: CZ7507284939

Všeobecná ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) byly zpracovány dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a dalších platných právních předpisů.

2. Zákazníkem internetového obchodu Mall.cz je buď spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „kupující“) nebo podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je podnikatelem tzn. je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

3. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 NOZ vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese https://www.orientcaffe.cz. (dále jen „webová stránka“).

4. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a s reklamačním řádem, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Na tyto obchodní podmínky  je kupující dostatečným způsobem před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

6. Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu zboží nebo služby.

7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

Kupující
spotřebitel, firma, státní instituce, dle adresy uvedené na objednávce v rámci ČR a SR, mimo tyto země platí obchodní podmínky dle úpravy dohodou (dodací lhůta atd.)
Objednávka zboží
Zboží je možno objednat následujícími způsoby:
- ústně (osobně, telefonicky)
- písemně (faxem, poštou, e-mailem)
- v internetovém obchodu, pokud nebude blíže specifikováno, slevy a akce bez upřesnění se týkají maloobchodních zákazníků.

Vyřízení objednávky trvá  obvykle 1 až 3 pracovní dny podle toho, kdy jsme objednávku obdrželi (zboží balíme a posíláme zpravidla každý druhý den), doručení poštou proběhne většinou do dvou až tří pracovních dnů, víkend se nepočítá.

U zboží, kde je v popisu zboží uvedeno dodání zboží pouze pouze formou osobního odběru, není možno požadovat jinou formu standardního dodání  rámci možností, které jsou následně nabízeny v rámci volby způsobu dopravy.

V případě, že zboží je zasíláno na dobírku, je nutno pohlídat si zprávu o doručení či dotazovat příchod zásilky na místní poště. Česká pošta bývá v řadě případů v doručování oznámení o zásilce poměrně nepřesná.

V případě, že zboží bude placeno předem na účet, vyčkejte, prosím, na zaslání faktury s variabilním symbolem. Formě úhrady, prosím, nevěnujte pozornost, software e-shopu neumí rozlišovat na faktuře dobírku a platbu předem, ale v systému je vše správně zakalkulováno.

Pokud by zboží nebylo dodáno déle než 7 pracovních dnů, prosím, kontaktujte nás a my zjistíme, kde se zásilka nachází a podáme Vám informace. Často již zásilka leží na Vaší poště, jen Vám pracovníci pošty nedoručili oznámení o uložení zásilky.


Elektronická objednávka musí obsahovat veškeré nutné údaje:
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
Platební podmínky
- platba v hotovosti při osobním odběru zboží
- platba předem bankovním převodem na základě vystavení zálohové faktury 
- platba dobírkou při dopravě přepravní službou


Ceny jsou smluvní

Minimální výše velkoobchodní objednávky je 2000 Kč bez DPH, u zboží o velkoobchodní ceně nad 2000 Kč bez DPH pak více různých kusů zboží.

Slevy, akce

Akce vyber kus ke kusu - sleva platí při zakoupení a odebrání ještě jednoho či více kusů oděvů nebo tašky, toto boží může být jak ze standardní nabídky, tak i zařazené do této akce (sleva může tedy být i na dva i více kusů zboží). V případě vrácení zboží v souladu s ustanoveními dle zákona č. 367/2000 Sb. platí, že pokud je kus v akci jako jediný ponechán ve vlastnictví zákazníka a další kus (kusy) zboží, které byly součástí podmínky akce je (jsou) vráceny, zaniká právo na slevu daného kusu zboží, které si zákazník ponechá ve svém vlastnictví a zákazníkovi bude vrácena částka za navrácené zboží s tím, že od ní bude odečtena hodnota slevy ponechaného zboží.

Jakékoli dárky - zboží zdarma či bonusy vztahující se k minimální hodnotě nákupu jsou relevantní při dodržení kupní smlouvy a zakoupení zboží v dané hodnotě. Pokud kupující objednané zboží vrátí z důvodu odstoupení od smlouvy bez udání důvodu – bude-li hodnota objednaného zboží, které si kupující z objednávky ponechá, nižší, než stanovený limit, bude bonusové zboží a zboží poskytnuté zdarma jako dárek vráceno prodávajícímu v nepoškozeném stavu tak, aby mohlo být dále použito. Při nedodržení tohoto ustanovení bude kupující povinen uhradit hodnotu zboží dle aktuální ceny zboží uvedené v nabídce eshopu. Pokud je uvedeno, že si kupující má jakýkoli bonus k objednávce sám vybrat, je pro poskytnutí bonusu nezbytně nutné, aby kupující tento výběr provedl a svoji volbu oznámil prodávajícímu (v poznámce objednávky, emailem, telefonicky). Nebude-li tento výběr proveden, nemůže prodávající bonus poskytnout. Bonus může být poskytnut i zpětně, pokud se o něj kupující uvedeným způsobem přihlásí, kupujícímu však bude účtováno poštovné za zásilku navíc.

K akci šátek zdarma při maloobchodní objednávce oděvů nad hodnotu 1200 Kč do 30.6.2017: Při maloobchodní objednávce a odběru jakýchkoli oděvů nad 1200 Kč Vám do balíčku přibalíme jeden šátek zdarma dle Vašeho výběru, přesný kód šátku vyhledejte v sekci Sarongy a parea na pláž a vepište nám ho do objednávky. Šátek bude uveden jako položka na faktuře s cenou 0 Kč, a nezbytnou podmínkou bude objednání a odebrání oděvů v hodnotě nad 1200 Kč. Podmínkou je také uvedení kódu vybraného šátku do objednávky, abychom věděli, že šátek chcete a také jaký šátek chcete. Pokud nebudou v rámci obchodní události odebrány oděvy nad hodnotu 1200 Kč, kupující ne povinen tento šátek vrátit prodávajícímu nebo doplatit aktuální cenu šátku na eshopu.

K akci 2 + 1 zdarma do 31.7.2017: Nakupte si troje letní šaty nebo tři tašky či jakkoli zboží v akci namixujte a my Vám na faktuře upravíme nejlevnější kus na 0 Kč, tedy bude zdarma k objednávce. Akce se týká všech letních šatů a tašek, jsou označeny slovem AKCE. Můžete si namixovat šaty a tašky dohromady. Můžete si vybrat i více kusů, ale kus zdarma dostanete vždy ke dvěma placeným kusům, tedy pokud si vyberete šest kusů v akci, dostanete z toho dva nejlevnější kusy zdarma atd. Akce platí pouze pro maloobchodní prodej. Při platbě zboží předem nebo na dobírku vyčkejte na zaslání upravené faktury, poté ji zaplaťte. Při platbě kartou je potřeba zaplatit celou částku předem a my Vám obratem vystavíme dobropis a vrátíme Vám částku za kus nebo kusy zdarma na Váš účet. Uveďte nám, prosím přitom do poznámky k objednávce číslo Vašeho účtu!!!!! :-) K tomu si samozřejmě můžete vybrat jakékoli další zboží :-) Tato akce platí pouze do 31.7.2017 a při odebrání daného množství kusů, ke kterým se akce vztahuje. Doprava zdarma se bude vztahovat k částce po úpravě celkové hodnoty na faktuře, ohlídejte si to :-)

EET

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. (Platba kartou, platba v hotovosti)

Právo na odstoupení od smlouvy
1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 NOZ právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží.

2. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozím odstavci, a kupující v něm uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a případně čísla účtu pro vrácení peněz.

3. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu sídla nebo provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.

4. V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5. Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Kupující v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí kupující poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží částečně poškozeno, může prodávající uplatnit na kupujícím právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu a vrátí tak spotřebiteli takto sníženou kupní cenu.

6. V souladu s ustanovením § 1833 NOZ na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst snížení hodnoty vráceného zboží.

Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží:
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti za účelem obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží i v případě, že s tímto zbožím nakládá s ohledem na jeho povahu a vlastnosti za účelem obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti, mimo byt (dále jen „Náhrada“).
Prodávající uplatní nárok na Náhradu u Kupujícího tak, že mu zašle od Kupujícího přijaté finanční prostředky za koupi zboží snížené
o Náhradu.
Kupující není oprávněn odstoupit od Smlouvy, pokud naplní jednu z níže uvedených podmínek:

oblečení je bez původních štítků, visaček

zboží je vyprané

zboží je špinavé, mokré nebo zapáchá potem a parfémy (prokazatelně používané)

část zboží nebo příslušenství je poškozená nebo chybí,

zboží není schopné dalšího prodeje

7. Právo na odstoupení od smlouvy kupující v souladu s ustanovením § 1837 NOZ nemá zejména, v případě smluv:

· o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

· o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

· o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,

· o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,

· o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

· o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

· o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. holící strojky, depilátory apod.)

· o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

· o dodávce novin, periodik nebo časopisů,

· o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud prodávající tato plnění poskytuje v určeném termínu,

· uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo

· o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím.

Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:

- technickou chybou byla na webovém rozhraní uvedena zcela zjevně chybná cena zboží (článek 2.5 těchto obchodních podmínek);

- zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR, zboží, u kterého je zjištěna či očekávána vada atd.) není možné za původních podmínek dodat;

- plnění se stane objektivně nemožným z námi udaného závažného důvodu nebo protiprávním.

- zákazník požaduje jinou dopravu, než která je jasně definována přímo v popisu zboží (osobní odběr u nadrozměrných, těžkých a křehkých předmětů, kde je běžná doprava problematická, drahá a riziková)

 Reklamace

 Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občanského zákoníku). Při uplatňování práv z vadného plnění budeme postupovat v souladu naším Reklamačním řádem. Před odesláním reklamace se s Reklamačním řádem důkladně seznamte, aby mohla být reklamace vyřízena co nejrychleji a k Vaší spokojenosti. Podle paragrafu 14 zákona 634 z r. 92  při sporném názoru na reklamační řízení má zákazník právo na mimosoudní řešení. V tomto případě se může obrátit na pracoviště České obchodní inspekce (www.coi.cz), která prověří postup u reklamace a její výsledek a doporučí správné řešení. Paragraf 19 zákona 634 z r. 92 upravuje práva zákazníka.

Ochrana dat

1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOOU“). 

2. Kupující uzavřením kupní smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, IP adresa, telefonní číslo, a to za účelem uzavření této smlouvy, provozování informačního systému webové stránky, vymáhání práv z kupní smlouvy a k marketingovým účelům. (dále společně vše jen jako „osobní údaje“). Kupující souhlasí se zasláním fasktury elektronickou formou.

3. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

4. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje kupujících jsou zabezpečeny proti zneužití.

5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření prodávajícím archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné pouze prodávajícímu.

7. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

a) požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

b) požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

 

 Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo společností prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující souhlasí se zasláním fasktury elektronickou formou.

2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítači. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

 

Závěrečná ustanovení

Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i platnou cenu objednaného zboží včetně přepravného či balného, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak. Odeslanou objednávkou je kupující neodvolatelně vázán. Velkoobchodní ceny pro obchodní partnery jsou platné při objednávce zboží nad 2000 Kč.
Účastníci se výslovně ve smyslu ust. § 262 odstavce 1 obchodního zákoníku dohodli, že není-li podmínkami výslovně stanoveno jinak, řídí se jejich práva a povinnosti obchodním zákoníkem, zejména jeho ust. § 409 a násl.

Upozornění: Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Zákazníci, kteří si objednají zboží a nezaplatí objednávku, případně si následně nevyzvednou expedovanou zásilku na dobírku, mohou být vyzváni  k úhradě vzniklých nákladů na odeslání zboží dle fakturované částky za poštovné či balné a manipulačního poplatku (tzv. smluvní pokuta) ve výši 400 Kč. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené faktury za zboží apod.), budou postoupeny společnosti www.uhrazeno.cz k vymáhání pohledávek včetně všech nákladů s tím spojených. Objednávku můžete stornovat do max. 24 hod. od objednání, pokud již nebyla odeslána.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obchodní podmínky byly konzultovány s pracovníkem ČOI (Inspektorát Olomoucký a Moravskoslezský) dne 27.4.2018 a upraveny (pozměněny) na základě jeho doporučení.